HSA_8916

Rólunk

Az OncoVR egy fiatal egészségügyi szakemberekből és hallgatókból álló csapat

Jelenlegi célunk, hogy a tartósan kórházban fekvő, főként daganatos gyermekek gyógyuláshoz vezető útját könnyítsük meg virtuális valóság segítségével. Távlati célunk, hogy a virtuális valóság (VR) minél több helyen szolgálja a betegek gyógyítását az egészségügyben, ezért klinikai kutatásokat végzünk.

A virtuális valóság egy 360 fokos mesterséges környezet, ami képes elterelni a beteg figyelmét annyira, hogy ne vegyen tudomást az aktuális testi és lelki problémáiról. Egyedi virtuális környezetek létrehozásával specifikus terápiás célok is elérhetővé válnak

Kutatással vizsgáljuk a virtuális valóság hatását. A kapott eredmények segítségével fejlesztjük tovább az OncoVR kalandjátékot. Pszichológusok segítségével jutattjuk el a virtuális valóság varázsát a gyermekekhez.

  • Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet, Budapest
  • Bethesda Gyermekkórház, Budapest
  • II. Sz. Gyermekgyógyászati Klinika, Budapest
  • Szent László Kórház, Budapest
  • Változás Tanácsadó és Pszichoterápiás Központ, Budapest
  • Szegedi Gyermekgyógyászati Klinika, Szeged
  • Pécsi Gyermekgyógyászati Klinika, Pécs
  • Debreceni Gyermekgyógyászati Klinika, Debrecen
  • Csolnoky Ferenc Kórház, Veszprém
  • Kolozsvári Gyermekkórház, Kolozsvár

Az OncoVR kalandjáték egy egyedi fejlesztésű VR program dedikáltan egészségügyi felhasználásra. Főszereplője Mendi a sárkány. 

Az OncoVR a Technológiával az Egészségért Alapítvány keresztül fogadja a támogatásokat. Adományodat új eszközök beszerzésére és a játékunk továbbfejlesztésére fordítjuk. 

Szívügyünk a tudománykommunikáció, ahol szeretnénk minél több érthető, hiteles egészségügyi tartalmat adni a társadalom számára. Az OncoVR együtt program pedig szociálisan hátrányos helyzetú gyermekek számára juttatja el a virtuális valóság élményét.

OncoVR kutatási projekt 2017-ben alapult a Semmelweis 2. Sz. Gyermekgyógyászati Klinikáján, 2020 márciusa óta a Technológiával az Egészségért Alapítvány részeként végzi munkáját. Az elmúlt évtizedekben a daganatos betegségek rendkívül sokat fejlődtek, azonban a gyógyuláshoz még mindig hosszú út vezet. A kezelés során az alapbetegség elleni harc mellett egyre fontosabb jelentősége van a gyermekek általános jóllétét célzó beavatkozásoknak. Ezért célunk, hogy a virtuális valóság (VR) segítségével megkönnyítsük a tartósan kórházban fekvő gyermekek gyógyuláshoz vezető útját.

A virtuális valóság (VR) egy 360°-os mesterséges környezet, melynek immerzív hatását egyre több terület használja fel az orvostudományban. A VR képes annyira elterelni a gyerekek figyelmét, hogy ne vegyenek tudomást az aktuális testi és lelki problémájukról. Pilot kutatásunkban a VR beilleszthetőségét vizsgáltuk a gyermekonkológiai centrumok mindennapjaiba. A 10-18 éves korosztályba tartozó daganatos betegséggel diagnosztizált gyermekek egy nagyjából 25 percen keresztül játszhattak egy általunk választott videojátékkal. Kérdőívekkel mért eredményeink alapján a virtuális valóság jelentősen nagyobb hangulatjavulást képes előidézni, mint ha a gyermek egy mobiltelefonos játékkal játszana.

A kapott eredményeink alapján érdemesnek láttuk egy betegcsoportra specializált, megküzdést támogató VR játék létrehozását, ami 2020. februárjában készült el, a Vodafone Magyarország Alapítvány támogatásával. A Simonton módszerre épülő immerzív játék a gyermekeket egy kincses szigetre kalauzolja, ahol különböző feladatokon keresztül segíthetnek Mendinek, a sárkánynak legyőzni a szigetet megtámadó ellenségeket. Az első foglalkozásaink alapján a gyermekek nagyon jól fogadták a játék kihívásait, könnyen tudtak azonosulni a játékban lévő karakterrel. A következő klinikai kutatásunkban a játékunk hatását szeretnénk jobban megismerni.

Kezdeti kutatásunk és a játékunk pozitív fogadtatása alapján szeretnénk módszerünket elterjeszteni, egy fajta pszichológiai terápiaként alkalmazni a jövőben. Ennek megvalósításán egy orvosokból, pszichológusok álló csapat dolgozik. Magyarországon már öt intézményben elérhető az OncoVR kalandjáték. Ezeken a helyeken pszichológusok hasznosítják az eszköz és a játék előnyeit. Jelenleg a segítségükkel szeretnénk megtalálni azokat a szinergiákat, amivel a játékunk beépülhet a pszichológiai foglalkozásokban és legjobbat tudja adni a gyermekek számára. Végezetül szeretnénk a tapasztalatok alapján továbbfejleszteni a kalandjátékot, valamint új orvostudományi területekbe beilleszteni azt. 

Alapítvány

A Technológiával az Egészségért Alapítvány célja, hogy a egy napon a virtuális valóság az egészségügyi mindennapok része legyen. A szervezet fő fókusza a gyermekek egészégügyi ellátásának segítése rehabilitációt támogató szoftverek, technológiai fejlesztések létrehozása révén. Továbbá a betegségek megelőzésére és felvilágosításra irányuló digitális tartalmak gyártása. Az alapítvány számára fontos, hogy minden tevékenységét megfelelő tudományos háttérrel végezze, az elért hatásokat kutatásokkal mérje. A kikísérletezett megoldásokat és háttértudást átadjuk a megfelelő egészségügyi szakembereknek, ezzel biztosítva, hogy minél több érintettet elérjenek az általunk fejlesztett innovációk. Működésünket nonprofit alapon, pályázati és támogatói forrásból végezzük. Alapelvünk, hogy minden érintett számára elérhetővé tegyük a megoldásaikat, az érintett anyagi, társadalmi helyzete ne jelentsen akadályt. 

Elismeréseink

Semmelweis Innovációs Díj (2018)
Vodafone Digitális Díj (2019)

Jövő

Fejlesztés

Az OncoVR kalandjáték további elemekkel való bővítése

Terjesztés

Hazai és nemzetközi centrumok bevonása

Kutatás

További területek felfedezése klinikai kutatásokon keresztül

Támogatás

Egyszeri adományozás

Ft
Válassz fizetési módot
Személyes adatok

Feltételek

Adományok összege: 1 500Ft

Köszönjük, hogy támogatásoddal hozzájárulsz az OncoVR tudományos és jó célú munkájához!