"Ha a gyerekek képesek lehetnek  nyerni a virtuális világban, akkor a győzelem a való világban sem maradhat el."

Rólunk

OncoVR kutatási projekt 2017-ben alapult a Semmelweis 2. sz. Gyermekgyógyászati Klinikáján, 2020 márciusa óta a Technológiával az Egészségért Alapítvány részeként végzi munkáját. Azon daganatos gyermekek halálozása sokkal magasabb, akiket a kezelés során depresszióval diagnosztizálnak. Ezért a kezelés során az alapbetegség elleni harc mellett egyre fontosabb jelentősége van a gyermekek általános jóllétét célzó beavatkozásoknak. Ezért célunk, hogy a virtuális valóság (VR) segítségével megkönnyítsük a tartósan kórházban fekvő gyermekek életet, hogy a kórház falai többé ne jelentsenek akadályt.

A virtuális valóság (VR) egy 360°-os mesterséges környezet, melynek immerzív hatását egyre több terület használja fel az orvostudományban. A VR képes annyira elterelni a gyerekek figyelmét, hogy ne vegyenek tudomást az aktuális testi és lelki problémájukról. Pilot kutatásunkban a VR beilleszthetőségét vizsgáltuk a gyermekonkológiai centrumok mindennapjaiba. Tapasztalataink alapján a virtuális valóság az onkológiai mindennapokba jól beilleszthető, eredményeinket tartalmazó tudományos cikk pubilkálása 2021-ben várható.

A kapott eredményeink alapján érdemesnek láttuk egy betegcsoportra specializált, megküzdést támogató VR játék létrehozását, ami 2020 februárjában készült el a Vodafone Magyarország Alapítvány támogatásával. Az OncoVR kalandjáték névre hallgató immerzív program a gyermekeket egy kincses szigetre kalauzolja, ahol különböző feladatokon keresztül segíthetnek Mendinek, a sárkánynak legyőzni a szigetet megtámadó ellenségeket. Az első foglalkozásaink alapján a gyermekek nagyon jól fogadták a játék kihívásait, könnyen tudtak azonosulni a játékban lévő karakterrel. A következő klinikai kutatásunkban a játékunk hatását szeretnénk jobban megismerni.

Kezdeti kutatásunk és a játékunk pozitív fogadtatása alapján szeretnénk módszerünket elterjeszteni az ország összes daganatos centrumában. Ennek megvalósításában a centrumok pszichológusainak segítségét kérnénk, akikkel együtt megtalálhatjuk azokat a szinergiákat, amivel a játékunk beépülhet a pszichológiai foglalkozásokban és legjobbat tudja adni a gyermekek számára. Továbbá szeretnénk játékunkat fejlesztését folytatni, új elemekkel bővíteni azt.

Csapat

Terveink

Fejlesztés

Az OncoVR kalandjáték szigetét új, specifikus elemekkel szeretnénk bővíteni

Vizsgálat

Modern szenzorokkal vizsgálni, jobban megismerni a VR foglalkozásaink hatását a gyermekekre

Terjeszkedés

Pszichológusokkal együttműködve minél több onkológiai centrumba eljutatni foglalkozásaink

Elismeréseink:

Semmelweis Innovációs Díj (2018)

Vodafone Digitális Díj (2019)